torsdag 8. november 2007

Datanerd jeg? Neppe!

Det er helt utrolig hvor lite det egentlig går ann å vite om pc, internett osv. Ja, generelt hele den tekniske verden har gått meg hus forbi. Uten at jeg kan skryte av å trekke så veldig på åra til og med. Nå skal det sies at foreldrene mine skaffet seg vel ikke data og internett, før etter jeg hadde flytta ut. Men jeg trodde virkelig jeg hadde plukket opp noe andre steder. Den gang ei...
Min kjære bror derimot, er selvlært, og veit mer enn de fleste. Så jeg veit jo hvor de små datagrå med mitt navn på, har havnet. De er i trygge hender(hode)..

For bare få dager siden, snakket jeg med kjære Sverre bror om akkurat dette. Hans mindre databegavede søss trenger sårt litt hjelp. Jeg veit omtrent hvor jeg slår på pc'n, men til og med dette kan ta sin tid. Av og til sitter jeg i flere dager og trykker, trykker, trykker, og trykker, uten at noe skjer. Ok, greit, så er det ikke fullt så ille, men noen dataekspert er jeg ikke.
Kanskje jeg burde ta et datakurs. For å gjøre som Sverre, er ikke noe for meg. Jeg er altfor uheldig, klønete, og konstant redd for å ødelegge noe. Nå skal det jo også sies, at jeg har ikke egen pc, bare låner broder'n sin bærbare.. Så det er kjedelig om jeg skulle komme til å ødelegge den, mer enn den allerede er ødelagt.

Men da veit dere det iallefall, at jeg er ikke, har aldri vært, og kommer mest sannsynlig aldri til å bli no datanerd. En trøst, og en plage.

1 kommentar:

Espen sa...

Hei, Iris!

Gøy å se at du har kommet deg på nett! Skal følge med på hva som skjer i livet deres vettu!
Er så moro å høre at du vokser sammen med Jesus der nede i Oslo.
Halleluja, knall knall!

Du får legge blog-adressa mi inn under linkene dine:D

www.ezze.vox.com

Preikas!

Klem fra ezze, Lilly Hammer..