onsdag 23. november 2011

En fars kjærlighetsbrev

                                Mitt barn


Du vet kanskje ikke hvem jeg er, men jeg vet alt om deg              Salme 139, 1
Jeg vet når du sitter og når du står oppreist                                    Salme 139, 2
Til og med hvert hårstrå på ditt hode vet jeg om                            Matt 10, 29-31
for du ble skapt i mitt bilde                                                               1 Mos 1, 27
I meg lever du, beveger du deg og er til                                           Apgj 17, 28
Jeg kjente deg allerede før du ble unnfanget                                    Jeremia 1, 4-5
Jeg bestemte deg da jeg planla skapelsen                                         Ef 1, 11-12
Du var ikke en feiltagelse                                                                   Salme 139, 15
Jeg fastsatte den eksakte tid for din fødsel,
og hvor du skulle bo                                                                           Apgj 17, 26
Du er skremmende og vidunderlig skapt                                          Salme 139, 14
Jeg vevde deg sammen i din mors mave                                          Salme 139, 13
Og jeg dro deg fram den dagen du ble født                                       Salme 71, 6
Jeg har blitt framstilt feil av dem som ikke kjenner meg                Joh 8, 41-44
Jeg er ikke langt borte fra deg, eller sint,
jeg er sann kjærlighet                                                                         1 Joh 4, 16
Og det er mitt dypeste ønske å gi deg min kjærlighet                      1 Joh 3, 7
Rett og slett fordi du er mitt barn, og jeg din Far                             1 Joh 3, 1
Jeg tilbyr deg mer enn din jordiske far noen gang 
har kunnet tilby                                                                                  Matt 7, 11
For jeg er den perfekte Far                                                                 Matt 5, 48
Hver god gave som du mottar, kommer fra min hånd                    Jakob 1, 17
for jeg er din forsørger og den som møter alle dine behov               Matt 6, 31-33
Min plan for din framtid har alltid vært fylt med håp!                     Jeremia 29, 11
fordi jeg elsker deg med en evig kjærlighet                                        Jeremia 31, 3
Mine tanker for deg er like talløse som
sandkornene på stranden                                                                    Salme 139, 17-18
Jeg vil aldri slutte med å gjøre godt mot deg                                     Jeremia 32, 40
for du er min verdifulle eiendom                                                        2 Mos 19, 5
og jeg vil vise deg store og vidunderlige ting                                      Jeremia 3, 33
Dersom du søker meg av hele ditt hjerte, 
vil du finne meg                                                                                   3 Mos 4, 29
Jeg er i stand til å gjøre mer for deg 
enn du kan forstå                                                                                  Ef 3, 20
Jeg er også den Far som trøster deg 
under alle dine problemer                                                                     2 Kor 13, 4
Når du har hjertesorg, er jeg nær deg                                                  Salme 34, 18
Som en hyrde bærer sine lam, har jeg båret deg 
nær til mitt hjerte                                                                                   Jeremia 40, 11
Jeg er din Far, og jeg elsker deg slik jeg 
elsker min sønn Jesus                                                                            Joh 17, 23
Han kom for å demonstrere at jeg er for deg, 
ikke imot deg                                                                                         Rom 8, 31
Jesus døde slik at du og jeg kunne forsones                                         2 Kor 5, 18-19
Hans død var det ultimate uttrykk for min 
kjærlighet til deg                                                                                    1 Joh 4, 10
Jeg ga opp det jeg elsket, for å prøve 
å få DIN kjærlighet                                                                                Rom 8, 32
Dersom du mottar min sønn Jesus som gave, 
da mottar du meg                                                                                  1 Joh 2, 23
Og ingenting vil noen gang skille deg fra 
min kjærlighet igjen                                                                               Rom 8, 38-39
Mitt spørsmål er; vil du være mitt barn                                                Joh 1, 12-13
Jeg venter på deg                                                                                   Luk 15, 11-32




Hvis du stusser litt over at 21 bibelvers (bibelhenvisningen til siste linje) sammenfattes med "jeg venter på deg", kan jeg fortelle at det er lignelsen om den bortkomne sønnen.
Ønsker du å slå opp disse bibelversene, min ikke har bibel, kan du finne de på http://www.bibel.no/

Ingen kommentarer: